Saigon - Mui Ne - ... maradunk

Hetfo reggel negyed 7-kor indult az alvos buszunk Mui Nebe. Sleeping Bus = harom sorban egymas felett, agyszeru ulesekkel teli busz, ajandek viz, frissito kendo, egy megallo, szuper gyors csomag kihalaszas a csomagtartobol, minusz 1 pulover. Diohejban. Az utazas maga egyaltalan nem tunt hosszunak, aludhatsz, ulhetsz, gyonyorkodhetsz a tajban, vagy bosszankodhatsz, ha valaki horkol. Mindezt cipo nelkul, amit gondosan bezacskoztatnak veled, mielott felszallsz. Mikor megerkeztunk a varosba, az elso amit meglattam a hatalmas kekseg volt elottunk, meg a kite surf iskolak. Phan Thiet varoshoz kozelinek irjak ezt a szorf paradicsomnak nevezett kis helyet, de oszinten szolva, az itt eltoltott ket nap utan, meg ket napra foglaltunk szallast magunknak ahelyett, hogy tovabb mennenk. Nincs miert elmenni innen. A hegyen lakunk, 200 meterre a strandtol, szuper bufek, ettermek talalhatok a kozelben, a part maga pedig egy csoda. Oriasiak a hullamok, gyonyoruek a kagylok, kavicsok (ezekre iranyulo maniamat szerintem meg nem emlitettem), sut a nap, de fuj a szel is. Az uveges Saigon pedig olcsobb a kozelunkben levo boltban, mint eddig barhol mashol - na persze, ez nem egy altalanos szempont. A Muine Hills Budget Hotelben lakunk (batran ajanljuk mindenkinek), egy kedves holland fiu es lany, illetve vietnami kollegaik viszik a helyet. A part tiszta, homokos (emlitettem mar az oriasi hullamokat?), a bejutassal erdemes vigyazni: a partot mindenhol ugynevezett resortok szegelyezik, amelyeknek megvan a sajat strandjuk. Egy kozeli boardshopban dolgozo lanytol ket tanacsot kaptunk:

a, Tegyunk ugy, mintha ott laknank, es egyszeruen setaljunk be. Ezt megtettuk kerdes nelkul az elso napon, a barban "lebuktunk", mikor elkertek a szobaszamunkat, majd mikor kozoltuk, nem itt lakunk, mondtak, hogy rendben, fizessunk keszpenzzel, de ha furdeni szeretnenk 180.000 VND fejenkent a buli ara. Pechukre aznap mar ketszer pancsoltunk, igy kifizettuk az italt, majd hazaindultunk.

b, Menjunk be egy adott resortnal, ahol senki nem fog rankszolni. Ez a kovetkezokepp nezett ki: a Unique Resortnal leparkolt egy helyes kitesurfos paros a robogojukkal, mi kovettuk oket, kilyukadtunk egy iskolanal, a parton senki nem szolt rank semmiert, es oriasiakat nevettunk mikozben sodortak minket a hullamok. A kagylogyujtemeny mar egy komplett Angkor Wat terkepet elfoglal, azon szaritom oket ugyanis.

... kitalaltuk, hogy megtanulunk kitesurfeolni... igy kell irni, remelem, kerdezem mindezt egy amator lelkesedesevel. Ha nem, elnezest a profiktol. Mivel egyelore elvezzuk a hullamokat, de egy tanfolyamra itt most nincs eleg ido, plusz felszerelesunk, ez europai feladat marad, mig legkozelebb visszaterunk ide.

Egyelore pirosra barnulva (sulve) probaljuk "kipihenni" a mai napot, a kiados vacsorat, a holnapi nap hasonlokepp fog telni. Es az azt koveto is. Ez a hely most az, ahonnan nem lenne jo ket nap utan elmenni.